Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningDen vestlige del af Aalborgs havnefront mellem den gamle spritfabrik og Limfjordsbroen skal sikres bedre mod højvande i forbindelse med omdannelsen af spritfabrikken.
»Tanken er at få lavet et sammenhængende projekt, som kommer til at ske i et par etaper. Vi får højvandssikret og renoveret kajanlæg,« siger Hans Henrik Henriksen (S), by- og landskabsrådmand i Aalborg Kommune, til Nordjyske.
Det er en arkitektkonkurrence for omdannelsen af den gamle spritfabrik, også kaldet Spritten, som udskrives senere på året af Realdania, der også skal hjælpe kommunen med, hvordan havnefronten kan klimasikres. Det uddyber Peder Baltzer Nielsen, stadsarkitekt i Aalborg, til Politiken Byrum.
En arbejdsgruppe, som kommunen er med i, er ved at forberede programlægningen for konkurrencen, som efter Peder Baltzer Nielsens forventning bliver offentliggjort i slutningen af januar eller begyndelsen af februar.
Arkitektkonkurrencen drejer sig primært om omdannelsen af Spritten og det omkringliggende område, men skal ifølge stadsarkitekten også give bud på, hvordan klimasikringen kan udvides øst og vest for de gamle fabrikker.
Aalborg Kommune har i budgetforlig 2019 afsat i alt 22 millioner kroner til det samlede projekt frem mod 2022.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Skriv kommentar