Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningDen seneste måned har Magasinet KBH forsøgt at crowdfunde 250.000 kroner til udviklingen af en app, Civitist, hvor borgere kan give karakterer til deres byrum.
Det slog fejl.
Blot 42.000 kroner, altså knap en femtedel af beløbet, havde 230 personer ønsket at bidrage med.
Udover ros til ambitionen har der også været kritik af projektets tilgang.
»Den mest tilbagevendende har været, at vores læsere har savnet, at Civitist på forhånd var integreret med Københavns Kommune. Usikkerheden omkring hvem der i sidste ende ville modtage data fra Civitist, afholdt mange fra at støtte,« skriver Magasinet KBH.
Magasinet KBH overvejer nu, om de kan få app'en udviklet på andre måder, eksempelvis via samarbejde med byens aktører.
Flere kommuner bruger allerede i dag apps, hvor borgere kan rapportere om for eksempel huller i en vej, om en fyldt skraldespand eller en gadelampe, hvor pæren er gået. Men ambitionen med Civitist var at gå et skridt længere ved at give borgere mulighed for at anmelde og give input til byens rum.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Skriv kommentar