Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Thomas Kring
Privatfoto: Thomas Kring

X-Hall har været åben til testkørsel en enkelt gang, men har været lukket siden.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Skatepark til små 9 millioner står afspærret på tredje år

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

En skatepark under betonbroen Bispeengbuen på grænsen mellem København og Frederiksberg står tom og afspærret på tredje år.

Det skriver Minby.dk.

Den indendørs park, X-Hall, har været nærmest færdig siden 2016, men har aldrig været åben for offentligheden. Det frustrerer områdets skatere, som ifølge eget udsagn forgæves har forsøgt at få et fyldestgørende svar fra Københavns Kommune.

Mads Kamp Hansen, byudviklingschef ved Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune, forklarer den endnu uåbnede hal med, at der har været »adskillige benspænd«.

Københavns Kommune oplyser til Minby.dk, at der i første omgang blev afsat 4,8 millioner kroner til byggeriet af X-Hall, senere 3,2 millioner, da den viste sig dyrere end budgetteret, og sidst 800.000 kroner for at stoppe tjære fra at dryppe fra loftet. I alt 8,8 millioner kroner.

Derudover skaber det problemer, at hallen ligger i grænselandet mellem Københavns og Frederiksberg kommuner samt i et juridisk grænseland mellem kommunerne og staten.

»Det, der gør det her projekt vanskeligt, er, at det ligger på grænsen mellem Frederiksberg og København på et areal, der tilhører Vejdirektoratet, under en bro, som tilhører Banedanmark. Derfor er der rigtig mange tandhjul, der skal gå i hak, for at tingene kan gå op. Vejdirektoratet er ikke så vant til, at der bliver bygget faciliteter på deres veje, og Banedanmark er ikke så vant til, at der bliver bygget noget under deres broer, der skal have ibrugtagningstilladelser, så der har været mange benspænd i forhold til at få alle de her instanser til at spille sammen,« siger Mads Kamp Hansen til Minby.dk.

Pt. venter Københavns Kommune på en godkendelse fra Vejdirektoratet.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Forsiden