0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Privat/Fotos
Foto: Privat/Fotos

Lill Bjerregaard (venstre) er by- og trafikplanlægger hos Moe, og Marianne Weinreich er market manager, smart mobility hos Rambøll.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Rådgivere i brevveksling: Kvinder transporterer sig helt anderledes end mænd. Det glemmer vi i mobilitetsdesign

Langt flere kvinder end mænd kommer alvorligt til skade i biluheld – fordi testdukken er designet efter en mandlig krop. Også mobilitetsdesign og -forskning glemmer, at mænd og kvinders trafikmønstre adskiller sig markant fra hinanden, skriver Lill Bjerregaard fra Moe og Marianne Weinrich fra Rambøll i denne brevveksling.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I mit daglige arbejde med infrastruktur og fremtidens byer ved jeg, hvor relevant det er, at de valg og løsninger, vi træffer i dag, også skal fungere mange år ud i fremtiden. Sådan er det bare, når man arbejder med infrastruktur. Vælger man at bygge motorvej, metro eller cykelsti, skal det også være en god løsning om 10 år og mere til.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Byrummonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu